tillbaka

Så var man tillbaka på jobbet igen då efter en lång skön semester som blev precis som hade tänkt sig: en massa värme och sol, inget regn, inget jobb, bara slappade och hann göra allt kul jag hade tänkt..    "skoja"
Det blev precis så som jag just beskrev, fast tvärtom... Vädret var skit, jag jobbade för mycket och hann inte med det jag ville göra. Men på något sätt känns ändå inte denna sommaren misslyckad:
Det fanns dagar då jag kunde ligga och sola  på segelbåten som sakta gled fram på havet medan någon sommarpratare delade med sig av vad denne ansåg relevant, dagar då köttet blev helt perfekt grillat och dessutom klart samtidigt som potatisen, och till ett gott vin och goda vänners sällskap blev allt sådär overkligt bra, kvällar då solen ändå lyste och man fick njuta av att spela fotboll på oändliga gräsplaner, och nätter man fick somna in till ljudet av regn som smattrar mot plåttaket...

Sommaren verkar kunna vara hur kass som helst, och den är ändå bäst...

Förresten:
Om någon undrar hur det känns att tälta mitt i skövde, somna i en soffa och vakna i en frukost så kan jag berätta att det är inte så pjåkigt alls


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback