ett gott spratt förlänger kivet

Hur avslutar man en trevlig sommarkväll på bästa sätt?
På burger king: jag betalade, tog min cola, tog ett steg åt sidan och väntade på kycklingvingarna som tog en minut extra. Helt plötsligt råkar någon (jag) komma åt min cola, så den trillar av disken. Reflexmässigt fångar jag den innan den hunnit för långt. Det resulterar i att locket flyger av och colan rinner forsar ut åt alla håll... på kassörskans disk, på golvet och på mina byxor. Verkligen inget blev kvar. Jag försöker fånga kassörskans uppmärksamhet och då hon ser vad som hänt börjar hon skratta. Kanske lite pinsamt, men den bjöd jag på ;) Hon var snäll och gav mig en ny cola.

Förövrigt har vi den senaste tiden ägnat oss åt att iaktta folk som promenerar och frågat oss: Är han/hon en spatseur/spatseuse? eller kanske en flaneur/flaneuse? Vissa är lätta att placera och definiera, medan andra är omöjliga, för att inte tala om alla gränsfall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback