lata gubbar..

Ja nu våras det i lunden kan man säga.. Träden har slagit ut, skitungarna spelar fotboll på gården, lägenheten är städad och det mesta känns fräscht. Division 7b är i full gång och Bk Östergärde har fått smaka på både det ena och det andra. Positivt är dock att flera nyförvärv har visat sig vara lyckade då personerna i fråga gjort mål för laget. Nu vill vi inbjuda alla kära medlemmar till ett stämningsfullt partaj inne på resturang "lokal" i Göteborg den 13e maj kl 16 -18. Välkomna!

Förövrigt börjar jag oroa mig för något som kanske inte så många tänker på: Göteborgs brandförsvar!
Jag fick igår bevittna en mycket dramatisk utryckning och det var något av det slappaste jag sett.. 2 brandbilar rullar sakta in på vår gård, inga blå lampor och inget tut-tut.. 2 brandmän kliver försiktigt ur brandbilen och promenerar sedan in i huset. Efter en liten stund kommer de ut igen, de har inga människor med sig och verkar inte särskilt sugna på att rädda några. De sätter sig i brandbilarna och vänder sakta hem igen. Jamenar vad är det för inställning!? De hissade ingen stege, sprutade inget vatten och man fick inte ens höra en liten siren! Borde man inte kunna kräva det av brandkåren idag? Hade jag bott i USA hade jag stämt dom. Jag stod där på helspänn på balkongen och kände mig som en statist i en spännande actionfilm, men filmen tog en helkonstig vändning: räddningsteamet ger upp och vänder hem!? Måhända nu att det inte brann och att det var ett falskt alarm.. jag kontrar med mitt favoritargument: "men ändå.."

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahahahahaha!

2007-05-05 @ 19:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback